Úvod »PRŮMYSLOVÉ OLEJE, MAZIVA»Převodové oleje » Molyslip 2001G, 250ml (převody)
URČENÍ: Redukuje tření mezi vzájemně se pohybujícími kovovými plochami. Redukuje otěr převodových a přenosových systémů. Snižuje pracovní teplotu olejových náplní. Chrání proti nedostatečnému mazání. Zvyšuje spolehlivost, redukuje údržbu,předchází zbytečným nákladům na výměnu opotřebených dílů. Výsledky nezávislých testů ukazují na průměrnou redukci otěru o více než 25% To vše znamená zvýšenou účinnost a tedy i redukci nákladů. Aditivum je vhodné i pro syntetické oleje. Není vhodný pro automatické převodovky nebo diferenciály s omezeným prokluzem, které jsou závislé na tření, nebo pro převodovky, které používají ATF.
ČINNOST: Molyslip 2001G je koloidní suspenze molybden disulfidu s doplňujícími aditivy ve vysoce kvalitním minerálním mazacím oleji. Funkci molekuly molybden disulfidu (MoS2) lze přirovnat k mazání chleba máslem: Molybden slouží k vyplnění pórů a síra k vytvoření kluzné vrstvičky na povrchu. Atomy síry mají velice silnou afinitu ke kovům a molekuly MoS2 jsou tak připoutány k povrchu kovové pracovní plochy. Protože vazba atomů síry navzájem je velice nepatrná, kloužou po sobě molekuly MoS2 s extrémně nízkým koeficientem tření.
MODERNÍ MAZACÍ OLEJE: Úkolem mazacích olejů je redukce tření mezi klouzajícími kovovými povrchy a odvod ztrátového tepla vzniklého třením ploch. Moderní oleje plní tento úkol velice efektivně, ale je velmi nesnadné udržet mazání vždy a za všech okolností. V případě extrémně zvýšené teploty a vysokých tlaků (přehřátí) může dojít k přerušení olejového filmu. Rovněž při startování studeného motoru je technicky nevyhnutné zpoždění distribuce maziva ke všem kluzným dílům.
STÁLÁ MAZACÍ SCHOPNOST: MOLYSLIP 2001G nemá žádný výrazný vliv na charakteristiky oleje, ke kterému je přidáván. Film MoS2, který se vytvoří na povrchu, nemůže být odplaven z pracovních ploch a je netečný k extrémním teplotám.
APLIKACE:
Převodovky, řadicí skříně a diferenciály transportních mechanismů.
Převodovky strojních zařízení, pohony na nápravy u železničních vozů a jiných pohybujících se mechanismů, zdvihacích zařízení, a redukční převodovky. Přípravek je možno využít i jako aditivum do řezných olejů pro zlepšení kvality obrobku a prodloužení životnosti nástroje.
V převodech námořních a průmyslových turbín i v hlavních turbínových ložiskách. Na lodích pro kryté palubní zařízení, převodovky a mechanismy, rychlostní skříně a ložiska hnacích hřídelů.
MOLYSLIP 2001G by měl být přidáván do převodovek v minimální koncentraci 5% při každé výměně oleje (každých 16,000km pro silniční vozidla). Při kapkovém přimazávání - minimálně 5% aditiva 2001G do nádrže s mazacím olejem.
TECHNICKÉ PARAMETRY:
Specifická hmotnost při 20°C 0,920
Zápalná teplota v uzavřeném stavu 204°C
Viskozita při 40°C 160 mm2/s